"Kawan Baik"

ASSALAMUALAIKUM






Sentiasa ADA
Selalu bersama
Setia selamanya


orang yang banyak
bersusah
bersenang
bercukup
berduka


bila perlu , dia berjaga
saat perit , dia bersedia


pesan dia jalan berpanjangan
risau dia deras mengalir
berusaha dia jerih mendaki
berpayah dia bergolok bergadai


satu satu yang ingin dikhabarkan
"terima kasih kawan"


masih ingat lagi
penah dulu keadaan mendesak
'KAWAN BAIK'
yang dibebankan


satu satu manusia penjaga sementara
yang berpayah melindungi
berjaga bersengkang mata
tanpa mengeluh berkira


duka aku , menangis dia
ketawa aku , bahagia dia
gaduh aku , lawan dia
kalah aku , jatuh dia
senyap aku , diam dia
tidur aku , lelap dia
kasih aku , cinta dia


comel--


banyak yang aku sembunyikan
selama ini
berahsia
tentang 'KAWAN BAIK'


ye , 'KAWAN BAIK'
adalah 'DIRI SENDIRI'


peneman dihari tua
penasihat kegagalan
pegerusi segala
pembentuk kebahagiaan
penyejuk kemarahan
penawar kesedihan


maaf sebab tak jaga kau dengan seluruh nafas



Setiap huruf setiap perkataan apa yang ditaip oleh jari jemari. Yang mempunyai maksud tersendiri yang tersurat lagi tersirat. Menyedarkan kita yang selalu lupa diri, lalai siapa sebenarnya kawan kita yang sebenar. YA! kawan kita yang sebenar adalah diri kita sendiri. itu Kawan Baik Kawan Baik dan Kawan Baik.


sumber :  Iman Damya

No comments:

Post a Comment